Mitä me syömme ja juomme 20 vuoden kuluttua? Vastuulliset valinnat jättävät hyvän jälkimaun ja ovat elinehto ruoan tulevaisuudelle

0

Paulig saavuttaa yhden merkittävän etapin vastuullisuustyössään, kun kaikki sen hankkima kahvi tulee olemaan 100-prosenttisesti vastuulliseksi varmennettua tämän vuoden loppuun mennessä. Laadukkaiden kahvien lisäksi yli 140-vuotiaan perheyrityksen keskiössä on myös koko ruoka-alan kansainvälinen kehitys sekä kuluttajien hyvinvointi ja terveys erilaisten innovaatiohankkeiden ja kumppanuuksien avulla.

Vastuullisuus näkyy konkreettisesti Pauligin lupauksessa: tämän vuoden loppuun mennessä kaikki Pauligin kahvi tulee olemaan vastuulliseksi varmennettua eli vastuullisten kumppanuusohjelmien kautta hankittua tai vastuullisesti sertifioitua.

”Teemme töitä valoisan kahvin tulevaisuuden puolesta, jotta myös tulevat sukupolvet voivat nauttia hyvästä ja laadukkaasta kahvista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jokainen osapuoli kahviketjussa saa riittävän toimeentulon ja kahvinviljelyä toteutetaan luonnon monimuotoisuutta kunnioittaen”, toteaa Pauligin toimitusketjusta vastaava johtaja Katariina Aho.

Paulig innovoi tulevaisuuden makuelämyksiä, jotka uudistavat koko toimialaa

Tulevaisuuden elintarvikealaa, sen innovaatioita ja hankkeita kehitetään Pauligilla juuri perustetussa PINC-innovaatiohautomossa (Paulig INCubator). Tukholmassa sijaitseva PINC-hautomo toimii Pauligin satelliittina ja katsoo pidemmälle tulevaisuuteen kuin konsernin nykyinen tuotekehitys ja innovointi. Tavoitteena on löytää uusia makuja ja kestävä kehityksen huomioivia ruokaratkaisuja tuttujen klassikkotuotteiden rinnalle.

Erilaiset kumppanuudet kuuluvat Pauligin strategiaan ja mahdollistavat perheyrityksen kasvun ja uusien tuotteiden lanseeraamisen niin kotimaisilla kuin kansainvälisilläkin markkinoilla. Paulig on investoinut tänä vuonna ruotsalaiseen kahvialan startup-yritykseen Mode Cold Brew’hun, jonka kylmäuutettu, premium-tason Mode Cold Brew -kahvi on kovassa nousussa USA:n ja Aasian markkinoilla. Vuonna 2016 Paulig osti enemmistöosuuden Gold&Green Foodsista ja sen myötä suomalainen ruoka-alan innovaatio Nyhtökaura™ on osa Pauligin tuoteportfoliota. Lisäksi yhteistyön kautta Nyhtökaura™ on kansainvälistynyt. Gold&Green Foods on laajentanut tuotevalikoimiaan ja ottanut tuotannossa käyttöön tuoreinta teknologioita.

“Yhteistyössämme yhdistyy ja näkyy ruoka-alan pienen ja suuren toimijan edut sekä intohimo ja sisukkuus. Yhdessä meillä on sekä näkemyksellisyyttä että voimaa kansainväliseen kasvuun”, kertoo Gold&Green Foodsin toimitusjohtaja Maija Itkonen ja jatkaa:

”Tänä päivänä moni on huolissaan ilmastonmuutoksesta ja toivoo sen pysäyttämiseen konkreettisia keinoja. Nyhtökaura™ tarjoaa ilmastoystävällisistä vaihtoehdoista kiinnostuneille maistuvan ratkaisun arjen ruokarumbaan. On ollut hienoa huomata kuinka yksilövalintojen lisäksi tämä puhuttelee myös yhteiskunnallisia päättäjiä. Monet kunnat ja kaupungit ovat ottaneet kasvispäivän kiinteäksi osaksi työpaikka- ja kouluruokailuja.”

Tänä päivänä Paulig työllistää yli 2 000 työntekijää 13 eri maassa. Pauligilaiset työskentelevät monipuolisissa tehtävissä niin kahvin ja kuin mausteidenkin hankinnasta maistajiin, kouluttajiin ja tuotekehityksen ammattilaisiin. Yli 140 vuoden kokemuksella laatutuotteita valmistetaan vastuullisesti toimien. Huolenpito ulottuu aina tuotteiden alkuperämaista ja viljelijöiden olosuhteista nautittuun ateriaan asti.

Lisätiedot:

Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Paulig, p. 050 356 8359

Pauligista:

Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 000 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 929 miljoonaa euroa.
www.pauliggroup.com

Jaa somessa.

Jätä vastaus